David Ogilvy

DAVID MACKENZIE OGILVY (1911-1999) s-a născut la West Horsley, în Anglia, într-o veche şi influentă familie scoţiană. În 1931 abandonează studiile de istorie la Oxford şi pleacă la Paris, pentru a deveni ucenic-bucătar la hotelul Majestic. Se întoarce în Scoţia, unde vinde din uşă-n uşă maşini de gătit, dobândind o experienţă care mai apoi se va dovedi determinantă pentru cariera sa. Se angajează la agenţia de publicitate Mather & Crowther, care, în 1938, îl trimite în Statele Unite. Lucrează la Institutul Gallup, unde îşi însuşeşte metodele cercetării de piaţă, apoi pentru serviciile secrete britanice, la Washington. După încheierea războiului cumpără o fermă în Pennsylvania şi cultivă tutun, apoi revine în domeniul publicităţii: în 1949 înfiinţează, cu numai 6000 de dolari, agenţia Ogilvy & Mather. În câţiva ani dobândeşte un portofoliu de clienţi impresionant: Lever Brothers, General Foods, American Express, Sears, Schweppes, Rolls-Royce sau Shell, transformându-şi mica agenţie într-un imperiu de comunicare cu filiale pe tot globul. Datorită reclamelor sale sincere, directe şi puternice, lipsite de artificii şi preţiozităţi, în care pune întotdeauna în prim-plan informarea onestă a publicului, David Ogilvy dobândeşte o reputaţie de copywriter de geniu, devenind unul dintre cei mai eficienţi oameni de publicitate din toate timpurile. Se retrage în 1973 la castelul său din Franţa, dar se întoarce în agenţie şapte ani mai târziu, pentru a coordona anumite filiale şi a reprezenta Ogilvy & Mather cu diverse ocazii. În 1989 Ogilvy Group este preluat de WPP, care devine astfel cea mai mare companie de comunicare din lume; David Ogilvy este numit preşedinte al grupului, pentru o perioadă de trei ani. De-a lungul carierei a primit numeroase distincţii şi titluri, printre care cel de Comandor al Imperiului Britanic sau Ordre des Arts et des Lettres în grad de ofiţer. David Ogilvy rămâne, alături de câteva alte nume precum Raymond Rubicam, Leo Burnett, William Bernbach şi Ted Bates, o figură legendară a publicităţii, care a schimbat pentru totdeauna chipul comunicării comerciale.




De acest autor:

1
Confesiunile unui om de publicitate

„Am scris cartea în timpul vacanţei mele de vară din 1962 şi i-am cedat drepturile de autor fiului meu în ziua când a împlinit 21 de ani. Credeam că o să se vândă 4000 de exemplare. Spre mirarea mea, a fost un bestseller de durată şi mai apoi a fost tradusă în paisprezece limbi. Până acum s-au vândut cam un milion de exemplare. ...detalii