Hannah Arendt

HANNAH ARENDT s-a născut la Hanovra în 14 octombrie 1906. În 1924 s-a înscris la Universitatea din Marburg pentru a studia teologia, dar a sfârşit prin a-şi lua doctoratul în filozofie la Heidelberg (1929), după ce studiase cu Heidegger, Husserl şi Jaspers. A fost arestată de Gestapo în 1933, a reuşit să scape şi s-a refugiat în Franţa. În 1941 a ajuns în SUA, unde iniţial a scris pentru ziarul de limbă germană Aufbau şi a lucrat la Editura Schocken Books, ocupând în acelaşi timp poziţii-cheie în diverse organizaţii evreieşti. A fost una dintre figurile marcante ale gândirii socio-politice contemporane, abordând în lucrările sale cele două mari şi dificile teme ale epocii postbelice: totalitarismul şi antisemitismul. În 1951 a apărut monumentala monografie The Origins of Totalitarianism, în care analiza mecanismelor ce au făcut posibilă instaurarea unor regimuri totalitare, fasciste sau comuniste, este completată de evidenţierea structurilor care le asigură menţinerea, precum şi a consecinţelor antiumane pe care le generează. În 1962 a participat la Ierusalim, ca ziarist trimis de revista The New Yorker, la procesul lui Adolf Eichmann, experienţă descrisă în cartea Eichmann in Jerusalem (Eichmann la Ierusalim, trad. rom. Humanitas, 2008), în care formulează celebra teză a „banalităţii răului“. În anii '60 şi '70 a ţinut cursuri la mai multe universităţi (Berkeley, Princeton, Chicago) şi la New School for Social Research (New York). A scris pentru numeroase ziare şi reviste, între care Review of Politics, Journal of Politics, The New Yorker, Social Research. A murit la New York în 1975. La Editura Humanitas au mai apărut Scrisori. 1925- (corespondenţa cu Martin Heidegger, 2007) şi Făgăduinţa politicii (2010).




De acest autor:

1
Scrisori 1925–1975 și alte documente

Traducere de Catrinel Pleșu și Cătălin Cioabă

...detalii

504 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 57 lei

in libhumanitas.ro

2
Originile totalitarismului

„Cartea aceasta a fost scrisă având tot timpul în faţa ochilor un fundal atât de optimism disproporţionat, cât şi de disperare fără limite. Ea susţine că Progresul şi Catastrofa sunt două feţe ale aceleiaşi medalii; că amândouă sunt produse ale unei superstiţii, nu ale credinţei....detalii

644 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 62.61 lei

in libhumanitas.ro

3
Făgăduinţa politicii

Gândirea politica şi morală a Hannei Arendt a readus în dezbaterile contemporane subiecte mult timp uitate, neglijate sau ocultate: raportul dintre libertate şi imaginaţie istorică, dintre responsabilitate şi voinţă, dar mai ales cel dintre scopuri şi mijloace....detalii

4
Eichmann la Ierusalim
Raport asupra banalitatii raului
Procesul lui Eichmann -- un pretext pentru un studiu amanuntit al intregului context european din anii 1939-1945 si pentru o incercare de a determina radacinile raului....detalii
5
Scrisori
1925-1975

In filozofia sa, care s-a impus printr-o terminologie cu totul originala si prin crearea unor concepte mereu inedite, Martin Heidegger a omis constant si in mod intentionat cuvantul "iubire" -- desi discursul sau filozofic avea ca principal obiect, mai cu seama in perioada de tinerete, "Dasein-ul uman" si tot ce tine de el. ...detalii

6
Originile totalitarismului
Concentrandu-se asupra totalitarismelor emblematice ale vremii noastre ...detalii
7
Crizele republicii
Sub titlul Crizele republicii au fost reunite patru studii de filozofie politica referitoare la crizele traversate de America in anii '60–'70, crize care i-au pus la grea incercare sistemul de guvernamant. Piesa de rezistenta a volumului este celebrul eseu Despre violenta....detalii
8
Originile totalitarismului
O monografie monumentala, in care analiza mecanismelor ce au facut posibila instaurarea unor regimuri totalitare, naziste sau comuniste, e completata de evidentierea structurilor care le asigura mentinerea, precum si a consecintelor antiumane pe care le atrag.
traducere de Ion Dur si Mircea Ivanescu...detalii

Comentarii

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.