Globalizarea nimicului

George Ritzer

Globalizarea nimicului

Cultura consumului şi paradoxurile abundenţei

Humanitas / Colectia: Spaţii publice

Embed:

Lumea socială este caracterizata tot mai mult de „nimic“.
Tot mai mulţi oameni îşi caută satisfacţia în consum, însă a devenit evident că acesta nu poate oferi sensurile şi recompensele care până acum erau obţinute prin muncă. Dimpotrivă, indiferent cât consumăm, indiferent cât de mult ajungem să cumpărăm, nu facem decât să ne adâncim şi mai mult într-o spirală fără sfârşit a frustrării. Căci obiectul consumului nostru este tocmai nimicul produs în serie, o masă amorfă de lucruri care vin de nicăieri şi sunt produse oriunde.
Nu mai avem timp. Acesta este paradoxul: suntem atât de ocupaţi, încât ne-am descotorosit de tot ceea ce ne umplea timpul într-un mod semnificativ, iar ceea ce am pus în loc nu ne va mai oferi satisfacţiile pe care le obţineam din toate acele lucruri pe care le-am lăsat deoparte. Ne-am aruncat cu capul înainte spre nimic. Dar ce vom face atunci când această epoca a prosperităţii va lua sfârşit, aşa cum se întrevede deja? (George RITZER)

  Citeşte câteva pagini

Info
George Ritzer
Detalii produs
George Ritzer
George Ritzer

GEORGE RITZER (n. 1940) este unul dintre cei mai cunoscuţi sociologi contemporani, cu contribuţii esenţiale în sociologia consumului, teoria globalizării, metateorie sociologică, teorie socială modernă şi postmodernă.

Comentarii

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.