Închide Close
Portretul scriitorului in secol

Editura Humanitas

Marie-France Ionesco, Portretul scriitorului in secol

La origine trebuia sa fie un interviu... S-a transformat intr-un portret al scriitorului in secol, cu angajamentele si optiunile sale, cu prieteniile si mai ales cu scrierile sale, fata in fata cu sine insusi si cu propriile interogatii. Cand Gabriela Adamesteanu a venit la Paris in iarna trecuta, am inceput impreuna un interviu la magnetofon. Fiind din pacate dotata cu o „spontaneitate lenta“, am rugat-o sa-mi lase intrebarile, urmand sa-i raspund in scris. Intre timp au aparut cartea Martei Petreu Ionesco in tara tatalui si cea a Alexandrei Laignel–Lavastine Cioran, Eliade, Ionesco: L'oubli du fascisme. Gabriela Adamesteanu mi-a trimis deci alte intrebari legate de cele doua lucrari care il implica pe Eugene Ionesco. De aceea „capitolele“ acestui text corespund, mai mult sau mai putin, intrebarilor Gabrielei Adamesteanu, care mi-au servit drept fir conducator, facandu-ma sa iau in consideratie o serie de aspecte pe care personal nu as fi avut de gand sa le tratez. Aceste probleme erau in numar de sase: – Eugene Ionesco „sofist“, „manierist“; – Originile materne ale lui Eugene Ionesco; – Exilul; – Eugene Ionesco la Vichy; – Eugene Ionesco si Romania; – Relatiile dintre Eugene Ionesco, Cioran si Eliade. Aceasta calatorie in universul lui Ionesco m-a determinat sa iau in consideratie si etapele dezvoltarii sale spirituale si intelectuale, gusturile si optiunile lui literare. De aici un al saptelea capitol, intitulat: „Cartile–far. Influentele literare“.traducere de Mona Tepeneag

Despre Marie-France Ionesco

MARIE-FRANCE IONESCO, fiica lui Eugene Ionesco, s-a nascut in Franta, in august 1944. Dupa ce obtine licenta in literaturi moderne, face un masterat in teatrul lui Strindberg la Institut d'Etudes Theatrales din Paris. Preda limba si literatura franceza la New York University din New York (1970–1971), apoi, intre 1972 si 1975, la New York University din Paris. E profesoara la Institutul francez din Torino (1977–1982) si profesoara de istoria teatrului la Ecole Nationale Superieure des Arts et Techniques du Theatre (1982–1994). Intre 1975 si 1982 a fost membra a colegiului de redactie la Cahiers de l'Est. A semnat cronici dramatice pentru Il Giornale (1975–1977). In 1978 a fost directoare, impreuna cu Paul Vernois, a „Colocviului Ionesco“ de la Cerisy-la-Salle. Intre 1980 si 1990 a fost membra a Ligii pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania. A tradus din romana in franceza, intre altele, Lunga calatorie a prizonierului de Sorin Titel (1974), Cele trei gratii de Mircea Eliade (1979), Nu de Eugene Ionesco, Jurnalul de la Paltinis de Gabriel Liiceanu. A realizat adaptari dupa Omul cu valizele de Eugene Ionesco si, in colaborare cu Lucian Pintilie, Trei surori de Cehov.

Alte Detalii
  • Categorie: carte
  • Titlu: Portretul scriitorului in secol
  • An apariție: 2003
  • Ediție: editia I
  • Pagini: 160
  • Format: 13x20 cm
  • ISBN: 973-50-0400-3
  • ISBN-10: 973-50-0400-3
  • Colecție: în afara colecţiilor
  • Domeniu: memorialistică & diaristică
  • Autor: Marie-France Ionesco

Noi apariții

Author Spotlight

Lucian Boia

pagina autorului

LUCIAN BOIA, născut în Bucureşti la 1 februarie 1944, este profesor la Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti. Opera sa, întinsă şi variată, cuprinde numeroase titluri apărute în România şi în Franţa, precum şi traduceri în engleză, germană şi în alte limbi. Preocupat îndeosebi de istoria ideilor şi a imaginarului, s-a remarcat atât prin lucrări teoretice privitoare la istorie...

Evenimente

Editura Humanitas pe Social Media

contact