Regele Mihai - automobilist, mecanic, pilot profesionist

Andrei Savulescu

Regele Mihai – automobilist, mecanic, pilot profesionist

Humanitas, Istorie / Colectia: în afara colecţiilor

Embed:

Regele Mihai a acceptat sa raspunda intrebarilor lui Andrei Savulescu despre automobilele si avioanele pe care le-a condus de-a lungul vremii, despre celebra sa colectie de masini militare de epoca, restaurate de el insusi – uneori cu ajutorul Reginei Ana – in atelierul de la Versoix, sau despre meseria de pilot profesionist, practicata candva spre a-si intretine familia. Publicul larg va avea astfel bucuria sa-l reintalneasca pe augustul personaj al Convorbirilor cu Mircea Ciobanu: de asta data in ipostaza unui om care, in ciuda menirii sale regale, nu a dispretuit niciodata munca, fiind un impatimit al lucrului bine facut.
Regele Mihai este, prin distinctia manierelor, calitatea morala a inteligentei si calitatea sa umana, o voce de dincolo de epoca descentrarii noastre nationale. Este, intr-un cuvant, o imagine a partii noastre mai bune. Undeva in cuprinsul acestei carti afirma ca a conduce avionul prin nori e dificil, deoarece „ai cateodata impresia ca avionul se misca intr-o directie, faci o corectura si, in realitate, el nu se misca deloc“. Ceea ce trebuie sa faci pentru a mentine directia avionului, ni se spune, este sa accepti lipsa de evidenta a instinctelor bine educate prin antrenament: altfel spus, trebuie „sa faci lucruri contra instinctului de conservare...“ Procedeul este cu deosebire frapant, caci la fel este si onoarea: ea iti pretinde sa faci lucruri impotriva instinctului material de supravietuire.

Info
Andrei Savulescu
Detalii produs
Andrei Savulescu
Andrei Savulescu S-a nascut la 29 octombrie 1927 in Bucuresti. Absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti, Facultatea de Mecanica, Sectia Masini de transport navale (1951). Stagii de documentare la uzinele Skoda (1963), Wartburg (1964), Trabant (1964), Renault, Peugeot, Motobecane si Solex (1968, bursa ONU).

Comentarii

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.