Seria Ionesco / teatru

1
Eugène Ionesco
Teatru III
Traducere de Vlad Russo și Vlad Zografi...detalii

248 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 39 lei

in libhumanitas.ro


2
Eugène Ionesco
Teatru II
Traducere de Vlad Russo și Vlad Zografi...detalii

152 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 29 lei

in libhumanitas.ro


3
Eugène Ionesco
Teatru I
Traducere, prefață și note de Vlad Russo și Vlad Zografi...detalii

136 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 29 lei

in libhumanitas.ro


4
Eugène Ionesco
Cântăreaţa cheală. Lecţia. Scaunele. Regele moare
„S-a spus că sunt un scriitor al absurdului; există pe lume cuvinte care trec din gură în gură, e şi ăsta un cuvânt la modă, care se va demoda. Oricum, el e de pe-acum suficient de vag pentru a nu mai însemna nimic şi pentru a defini totul....detalii

240 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 26.01 lei

in libhumanitas.ro


5
Eugène Ionesco
Teatru XI
Pentru că nu am idei de propus lumii, pentru că vreau să evit banalitatea lucrurilor superficiale de care ne lovim şi care n-au legătură cu Eul nostru profund, am scris această piesă pornind de la vise pe care le-am pus cap la cap, ca să evit astfel, pe scenă, orice propagandă şi orice ideologie. Dar ideologia pătrunde şi în visuri, iar eu nu mi-am dat seama....detalii

6
Eugène Ionesco
Teatru IX
\"Se poate spune ca totul e didactic, ca totul e social, chiar si asocialul, caci nimic din ce e omenesc nu se afla in afara societatii. Cu toate acestea, exista postasi, politisti, infanteristi, profesori si poeti. Profesorul este, prin functia sa, esentialmente didactic. Daca ati vrea sa faceti din poet un profesor, el n-ar mai fi poet, ar fi profesor....detalii

7
Eugène Ionesco
Teatru X
"Ideea de a face o piesa dupa Macbeth mi-a fost data de lectura foarte frumoasei carti a lui Jan Kott -- Shakespeare, contemporanul nostru. Dupa Kott, ceea ce voia sa arate Shakespeare este ca puterea absoluta corupe absolut, ca orice putere este criminala. In ciuda sentimentului meu apocaliptic al istoriei, cred ca nu mi-am abandonat niciodata cu totul umorul....detalii

8
Eugène Ionesco
TEATRU VIII - Delir in doi. Setea si foamea
Volumul opt al operei teatrale a lui Eugène Ionesco cuprinde piesele Delir in doi (1962) si Setea si foamea (1964). Cea dintai este o variatiune intr-un act pe tema eternei comedii ionesciene a cuplului care alcatuieste punctul de plecare al atatora dintre piesele sale....detalii

9
Eugène Ionesco
Teatru VII - Pietonul aerului. Regele moare
Volumul VII al seriei de teatru reuneste doua piese incheiate de autorul Cantaretei chele in acelasi an, 1962. In Pietonul aerului Ionesco exploreaza tema singuratatii artistului neinteles de o societate pragmatica, reprezentata in piesa de un grup caleidoscopic de englezi....detalii

10
Eugène Ionesco
Teatru VI - Rinocerii. Noul locatar
Mi-am dat eu insumi seama de sfarsitul cuvantului in teatru, si inca de multa vreme folosesc obiecte: scaune, cesti, ciuperci, mobile etc. Cred ca piesa cea mai tacuta pe care am scris-o este Noul locatar, in care doar obiectele mai fac cate ceva, precum mesele pentru spiritism care s-ar misca, ascultand de ultima proiectie a energiei nervoase extraconstiente. ...detalii

11
Eugène Ionesco
Teatru V - Improvizatie la Alma. Ucigas fara simbrie
traducere de Vlad Russo si Vlad Zografi...detalii

12
Eugène Ionesco
Teatru IV – Teatru scurt
La inceputul anilor '50, in cea mai fecunda si mai ludica perioada de creatie, alaturi de piesele care i-au adus celebritatea – Cantareata cheala, Lectia, Scaunele –, Eugene Ionesco a scris mai multe scenete care reprezinta nu numai laboratorul pieselor „clasice“, dar si calea directa de exprimare pentru virtuozitatea comicului sau deopotriva insolit si frapant de c...detalii

13
Eugène Ionesco
Teatru II - Jacques. Viitorul e in oua. Scaunele
„Faptul ca lumea imi pare absolut ireala naste in mine sentimentul grotescului, al deriziunii. Dar lumea asta prea usoara, prea goala, poate oprima, sufoca. Obiectele se amesteca, prolifereaza la nesfarsit invadand totul; refuzul conditiei umane il va conduce, pas cu pas, pe Jacques la supunerea cea mai desavarsita. ...detalii

160 pagini

in: Humanitas

Disponibil cu 15.41 lei

in libhumanitas.ro


14
Eugène Ionesco
Teatru I – Cantareata cheala. Lectia
„Personajele din Cantareata cheala vorbeau, spuneau lucruri banale. Dar nu ca sa critic banalitatea spuselor lor am scris aceasta piesa, nu, deloc. Ceea ce spuneau ele nu mi se parea banal, ci uimitor si extraordinar in cel mai inalt grad. ...detalii

15
Eugène Ionesco
Teatru III - Victimele datoriei. Amedeu. Tabloul
„Mi-am intitulat comediile anti-piese, drame comice, iar dramele mele pseudo-drame sau farse tragice, caci, mi se pare, comicul este tragic, iar tragedia omului e vrednica de luat in ras. Pentru spiritul critic modern, nimic nu poate fi luat pe de-a-ntregul in serios, nimic pe de-a-ntregul in ras. Am incercat, in Victimele datoriei, sa inec comicul in tragic. ...detalii