Închide Close

Editura Humanitas

Iulian Comănescu, Cum sa devii un Nimeni

Mecanismele notorietăţii, branduri personale şi piaţa media din România

Din categoriile psihologie & antropologie, eseistică

În colecția Spaţii publice

„Eşti un nimeni!“ Această imprecaţie se adresează, de regulă, unei persoane care e „cineva“. Probabil că mai des decât se spune, în România şi în limba română, despre cineva că e cineva. Fără pretenţii de rigoare antropologică, ceea ce se vede cu ochiul liber, la noi, e predilecţia către contestaţie – mai nou, pe Internet, către înjurătură –, deci o carte care se ocupă cu mecanismele celebrităţii şi maşinăria media trebuie să aibă în vedere „devenirea întru Nimeni“. Un „Nimeni“ este opusul lui „cineva“ la scară istorică, şi totuşi e o persoană care a fost numită cu insulta asta tocmai fiindcă a făcut ceva.

„În Cum să devii un Nimeni e vorba de branduri personale, statutul de vedetă, classic media, new media, aşa cum arată ele în România, în 2009. Am împănat cartea cu poveşti trăite pe propria piele, anecdote care sper să aibă o încărcătură de mici studii de caz. În businessul ăsta, lucrurile nu sunt de fapt nici cum se spune la şcoala de jurnalism, nici ca-n ziarele de scandal. Cred că publicul vrea să ştie cum arată dinăuntru.“ (Iulian Comănescu)

 Citeşte un interviu cu autorul

Despre Iulian Comănescu

IULIAN COMĂNESCU este cel mai cunoscut şi activ analist media din România. A fost, pe rând, redactor, redactor-şef, producător executiv la ProTV (1996-1998), redactor-şef adjunct la Unica (1999-2003), senior editor la TVmania (2003), redactor-şef la Realitatea TV (2004), editor mass media la Evenimentul zilei (2005-2006). În prezent este managing partner la Comanescu SRL (consultanţă media); printre clienţii săi se numără Coca-Cola România, Edipresse-A.S., Hotnews.ro, OMV Group/Petrom, Grupul Realitatea-Caţavencu, Ringier România, Tempo Advertising, UPC România, Adevărul şi Parlamentul European. Susţine traininguri în jurnalism clasic şi new media; are contribuţii periodice în Evenimentul zilei, Dilema veche, Hotnews.ro, Esquire.| comanescu.hotnews.ro | www.comanescu.ro

 

Fotografia autorului © Florin Costache

Alte Detalii
  • Categorie: carte
  • Titlu: Cum să devii un Nimeni
  • Subtitlu: Mecanismele notorietăţii, branduri personale şi piaţa media din România
  • Ediție: I
  • Pagini: 204
  • Format: 13x20 cm
  • ISBN: 978-973-50-2510-6
  • Colecție: Spaţii publice
  • Domeniu: psihologie & antropologie, eseistică
  • Autor: Iulian Comănescu

Noi apariții

Author Spotlight

Lucian Boia

pagina autorului

LUCIAN BOIA, născut în Bucureşti la 1 februarie 1944, este profesor la Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti. Opera sa, întinsă şi variată, cuprinde numeroase titluri apărute în România şi în Franţa, precum şi traduceri în engleză, germană şi în alte limbi. Preocupat îndeosebi de istoria ideilor şi a imaginarului, s-a remarcat atât prin lucrări teoretice privitoare la istorie...

Evenimente

Editura Humanitas pe Social Media

contact